Take it easy Lady...

God morgon!
Idag är jag uppe med tuppen. Har sovit hyfsat gott fram tills att det vid 6-tiden imorse ringer på dörren. Både jag och M tittar på varandra som frågetecken och han går upp och kikar genom titthålet. Där utanför hänger, smått ligger en kvinna. Jättefull. Hon går sedan upp på alla våningar och drar i dörrar samt ringer på. Hon går även ut och in i trapphuset vilket gör det svårt att somna om eftersom att vi bor på bottenvåningen så ytterdörren hörs ju onekligen en hel del. Till sist känner jag att det enda rätta egentligen är att ringa till polisen och be dom hämta upp henne så att hon får sova ruset av sig i en riktig säng och inte i ett trapphus. Dom kommer 40 minuter senare och pratar lite med henne men bedömmer att hon kan klara sig själv då hon hunnit nyktra till litegrann vilket ju är bra.
Tycker att det är smått tragiskt att se en medelålders kvinna så full så att hon har svårt att gå och stå. Men samtidigt vet man ju aldrig anledningen bakom det hela så man ska nog inte vara så snabb med att döma någon.
Lite drama drama såhär på morgonkvisten helt enkelt.
 
Anledningen till att jag för en gångs skull är uppe med tuppen är att jag, min lillebror och min kära pappa ska åka till Kramfors och se min mammas travhäst, Tessan Palema, springa ett lopp. Kände att det var väl värt att kliva upp för. Så nu har jag bryggt kaffe att ha med på vägen så jag vaknar till ordentligt för det lär bli en nagelbitare. Som alltid.
 
 
5 Tessan Palema till ledningen efter 400 m. Drog undan i slutsvängen och gick undan till en smått överlägsen seger. Mycket bra. (Bild lånad från Travsport.se)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0