Things that matters

Ända sedan jag och min lillebror var små så har vi varje sommar åkt till två ställen. Sommarstugan som ligger cirka 5 mil utanför Göteborg i den lilla pittoreska tätorten som heter Frillesås och är allmänt fantastiskt. Sen till sommarstugan som ligger runt 2 mil hemifrån, på Soludden. Solen som värmer skönt, kaffelukten som sipprar in i sovrummet på morgonen, det gröna sköna gräset, den mjuka sanden mellan tårna och saltvattnet nere i Torstensvik är bara några av alla fina minnen som har satt sig på näthinnan och som jag blir glad av att tänka på.
 
En vän sa en gång till mig att "Jag fattar inte varför du hellre åker bort än stannar i stan och går på krogen med oss". Jo, för att det är sånt jag verkligen uppskattar och tycker om. För att det är något som jag mår bra av. För att det är skönt att komma bort från just samma gamla stad och alla måsten som förekommer på ett eller annat sätt. För att det är skönt att vakna på morgonen och se något annat än dom gamla vanliga tapeterna som man alltid ser. För att kunna varva ner, andas ut och njuta av tillvaron utan en massa trafik precis utanför dörren.
 
Alla är vi olika. Vitsen med detta inlägg är att påpeka vikten av att våga göra det man känner för och vill trots andras åsikter gällande vad det nu är. Våga säga både ja och nej. Då växer man som människa. Att strunta i onödiga kommentarer. Gå den väg som man själv mår bra av. Det är det viktigaste!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
- Isabella Huynh

sv: Tack så mycket :) ha en bra dag!

2013-07-29 @ 10:48:25
URL: http://behuy.blogg.se
- Isabella Huynh

sv: Tack ^^

2013-07-29 @ 12:57:03
URL: http://behuy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0