Färgen grå

Grått, grått och åter grått. Så ser det ut utanför vårt fönster just nu. Jag misstänker även starkt att det kommer att börja regna snart. Det ser ut som att det bara är en tidsfråga.
En sak jag inte förstår är hur det över en natt kan gå från strålande solsken och värme till grått, mulet och ingen värme alls? I just don't get it. Dock ska jag kanske inte klaga på vädret för Östersund och Sundsvall har verkligen levererat de senaste veckorna. Sen går det ju inte att blunda för att hösten faktiskt är bakom hörnet. Men innan den kommer så fyller jag år. Jag är ett sommarbarn och så tycker jag nog kan det kan förbli. Så efter den här veckan kan hösten få komma.
 
Vad gäller dagen i övrigt så tänkte jag hålla våra små lite sällskap. Jag har aningens dåligt samvete då det känns som att jag och M ständigt har varit på resande fot senaste tiden och inte varit med dem så mycket. Under vår vistelse i Sundsvall så var min morbror och hans sambo och hälsade på mamma och pappa vilket resulterade i att Muffin 95 % av tiden låg och tryckte under badkaret då han kan vara lite lätt rädd för folk han inte är bekant med. Därför är han hela tiden och springer bakom mina fötter. Jag lär väl trampa på honom snart. Go'katten!
 
Jag tänkte också börja att lägga ut annonser på massa litteratur från föregående terminer så jag får in lite välbehövliga pengar. Böcker är ju som bekant inte billigt och det svider lite lätt i plånboken varje gång.
Är det förresten någon som läser till förskollärare som är i behov av böcker? Det kanske finns någon som känner någon som känner någon som behöver böcker? Hojta i så fall!
 
 


Kommentarer
anna

så mycket pengar man lägger på kurslitteratur! så det är skönt att kunna sälja dem sen :) hoppas du hittar någon som har större behov av dem!

2013-08-06 @ 14:23:10
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
thea

http://naataali.blogg.se/ Den här tjejen vet jag ska börja läsa förskollärarprogrammet nu till hösten, så gå in och hinta lite på hennes blogg :p

2013-08-07 @ 11:24:39
URL: http://tthea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0