Vänskap och otrevliga känslor

I ett kort stycke så tänker jag gå ner på djupet av något som har fastnat i mitt huvud. Jag har funderat på det här med vänskap och känslor. Det är ett stort och brett ämne att diskutera men det kanske också är nödvändigt ibland. Dock är det onekligen svårt.
Ibland tror jag att man tänker på vänskap som något som kanske skulle kunna liknas vid romantik. Allt känns så rätt och man har äntligen hittat någon som förstår en på ett sätt som man inte trodde var möjligt, vilket givetvis inte är något felaktig sätt att tänka på.
 
Dock tror jag att det är såna förväntningar som ibland kan ligga bakom känslan av svartsjuka och att känna sig bortglömd fast det kanske inte ens är så. Jag skulle tippa på att de flesta någon gång har varit lite svartsjuka då och då av olika anledningar.
Anledningen till detta inlägg är att jag faktiskt kom på mig själv med att känna ett litet sting av svartsjuka för någon dag sen vilket är något jag vanligtvis inte har något problem med. Vad som ligger bakom detta är jag inte helt hundra på, men det är helt klart en en otrevlig och jobbig känsla. Kanske är det osäkerhet? Kanske är det känslan av att vara en smula ensam ibland? Jag vet inte. 
 


Kommentarer
emelie

bra text !

2013-08-07 @ 22:40:38
URL: http://bookofems.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB

Det är nog väldigt vanligt. Jag har aldrig varit svartsjuk på eller i anslutning till en kompis. Inte på en pojkvän heller faktiskt :O Jag har nog ingen svartsjukegen ^^

sv: Absolut, jag kommer säkert inte kunna låta bli ^^

2013-08-07 @ 23:16:15
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0