Finally friday

Sittandes i soffan, lite tända ljus, ett glas fanta och lite annat smått och gott. Ja, precis så spenderas kvällen i det här hushållet. Inte mig emot. Det känns skönt att ta en välförtjänt paus i pluggandet. Litteratur, didaktik, bra-att-ha ord och begrepp samt diverse mattetal snurrar för närvarande i mitt huvud, så en paus är onekligen väldigt välkommen.
 
Jag och min fina vän Marita satt några timmar igår och gick igenom lite basicgrejer i matte. Eller ja, hon satt och gick igenom basicgrejer och jag satt som ett frågetecken. Jag är så tacksam att jag har henne då jag verkligen inte gillar matte alls. Så jag jobbar nu på att förändra min attityd till det hela så ska vi om det inte går snäppet bättre då. Mest troligt så kommer det att göra det.
 
För tillfället tycker jag att matte inte är logiskt någonstans och jag förstår ärligt inte varför jag måste kunna allt som vi nu ska lära oss. När och var kommer jag att stå och behöva förkorta ett bråktal så långt det går liksom? Och för övrigt kan man ju fråga sig vilken jäkla stjärna som började med att blanda in massa bokstäver i allting? Som om det inte var tillräckligt krångligt. Men som sagt, en dag kanske jag ändrar min attityd till detta. Remains to be seen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Vill du ha hjälp med matten? /)

2013-09-13 @ 21:02:55
URL: http://justmesarah.blogg.se
basebollivet.blogg.se

freeeeedag, jag saknar den där känslan. den där "TGIF"-feelingen när det spritter i kroppen och helgen äntligen är här, it's the best. Som hemmafru tappar man bort den känslan.

haha det tycker jag låter alldeles utmärkt, jag får jobba upp rösten lite igen.. var ett tag sedan jag sjöng för folk :P

2013-09-14 @ 01:55:00
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Anonym

Ja :) eller än så länge, beror på vad det är för slags matematik :)

2013-09-14 @ 08:14:33
URL: http://justmesarah.blogg.se
Pauline

Fin ljuslykta :)

2013-09-14 @ 12:26:37
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se
Tilla

Det är inte lätt att ändra en attityd. Men det går! Och klarar du det, så kommer matten även så bli lättare och roligare. Vilket i sin tur kommer göra att den inte blir så energi krävande. :) Jag satt också och undrade varför jag skulle kunna det ena eller det andra i skolan. Varför har jag förstått nu. Allmänbildning, som jag faktiskt har haft nytta av vissa saker. Tro det eller ej. ^^ Medan andra jag känner haft nytta av andra saker vi lärt oss. Det kan du ju ha i åtanken när du sitter där och lär dig "värdelösa" (som de känns då) saker. Allmänbildning är bra oavsett vad det är! :) Lycka till!

Sv: Gjorde ni? :D Va kul! Ja nog väcker de både minnen och känslor allt! :) Kramar på dig!

2013-09-14 @ 13:58:35
URL: http://tillaandersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0