Cloudberry

Gårdagens kväll bjöd på en riktigt överraskning för min del. När M kom hem berättade han för mig att vi hade fått sylt från hans pappa med sambo. Spännande va? Därefter ville han i alla fall att jag skulle gissa vilken sylt det var. Eftersom att det finns ungefär 987667 sorters olika sylter ute i världen så gissade jag då¨givetvis på de vanligaste sorterna. Hallon, jordgubb, lingon och så vidare. När alla dessa fick ett nej så anade jag dock vad som komma skulle.
 
Min spontana reaktion var "Om det är hjortronsylt så klär jag av mig naken och springer runt hela lägenheten!". Och ja, visst var det hjortronsylt. Jag kan tillägga redan nu att jag inte sprang runt i lägenheten naken.
Hur som haver så är hjortron fasen något av det godaste som finns. Glass och varma hjortron- finns det något bättre eller? Dock är de väldigt dyra om man ska köpa dem så därför har det heller inte blivit några för oss. Tills nu. Åh, lycklig tjej 89!
 
 
 
 


Kommentarer
FlizanLizan

Sv: ja eller hur :)
Allt bra idag? :)

2013-08-24 @ 10:04:49
URL: http://flizanlizan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0