Helgen

I fredags tog jag sambo och katter, stuvade in de i en bil och åkte ut till stugan och landet för en helg där. I veckan har jag känt att det inte skulle vara helt fel att vistas ute i lugnet några dagar. Och solen visade det sig också. Dessutom kunde Pussel vara ute för kanske sista gången i år. Sen blir det nog eventuellt för blött och kallt för de små tassarna. 
 
I lördags stod en bouleomgång på schemat. Jag själv valde att stå vid sidan av och dela med mig av mina värdefulla råd och tips vad gäller boulespel. Eller kanske inte. Eller ja, jag stod vid sidan av men kanske inte av den anledningen. Boulespel på området är för övrigt en riktigt fin tradition som startade för några år sedan av en man. Han avled dock för ett par år sedan men boulespelet lever vidare och är nu även döpt efter honom. J.N Memorial. Fint. 
 
På kvällskvisten bjöds det på kräftor för mig och surströmming för övriga. Jag har visserligen aldrig smakat surströmming, men med den lukten i näsan blir jag helt ärligt inte överdrivet sugen heller. Så det fick helt enkelt bli kräftor istället. Summa summarum är att det har varit en himla trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: tackar

2013-08-18 @ 18:35:44
URL: http://efji.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0