Go känsla

För ett år sedan började en av mina livs största och viktigaste resor, mitt val i livet att bli förskollärare blev sann. Idag när jag var ute och gjorde min fältstudie så satt jag och en grupp 4-5 åringar tillsammans och lekte detektiver. Vi letade efter ljud, bokstäver och ord och det är lycka för mig när jag ser att de skrattar och tycker att det är roligt. Det är verkligen världens bästa känsla när jag sitter där med barnen och jag märker att de lyssnar och också vågar prata med mig och spinna vidare på saker som vi säger. Att de faktiskt tar in och utvecklas som människor av det som vi pratar om.
 
Jag lär mig hela tiden massa nya saker i skolan som jag försöker anamma varje gång som vi är ute och gör våra fältuppgifter och jag märker en stor skillnad varje gång gentemot hur jag upplevde och hanterade saker och ting tidigare. Det är häftigt minst sagt. Det är en fröjd att känna att jag äntligen har hittat det som jag ska jobba med resten av mitt liv. Dessa 3,5 år kommer att vara slitiga och jobbiga med det kommer också att vara så värt det i slutändan. Det är ju faktiskt ingenting mot vad jag kommer att få tillbaka senare.
 
En liten söt bukett som jag fick av några små tjejer idag.

 
 
 


Kommentarer
Sarah Persson

Ja, jultomtar ska inte ha mask, de ska bara ha skgg! :) haha masker är skitläskiga!

2013-09-26 @ 16:53:34
URL: http://justmesarah.blogg.se/
basebollivet.blogg.se

Barn är ju fantastiska och att få ta del av deras utveckling måste vara otroligt coolt.

Nej jag skulle inte heller klara mig utan kaffe, vaknar inte utan min kaffekopp. Och som du säger, pluggar man så måste man ha sitt kaffe nära. Hela tiden.

Nej verkligen inte, jag lipar som en liten bebis bara av att se en lök. Det är hemskt.

Jag tror alltid att han också ska lessna, han är less på resandet men frågar man honom om han inte får nog säger han "I could play this game every single day for the rest of my life". Det är imponerande men jag antar att det är så det känns när man har en dröm man haft hela livet och har turen att kunna leva på den. När man känner passion för sitt jobb.. jag kan säga att jag är något avis. Jag vill också hitta mitt kall i livet och känna den sortens passion.

Han kan sparka? Hmm, jag vet inte vad folk skulle säga om han sparkade på bollarna men jag kan be min sambo göra det imorgon och se hur reaktionen blir så behöver han inte ta första smällen? ;)

2013-09-26 @ 23:55:04
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Sarah Persson

Jag tror det är typ samma för mig! :P haha jag hatar masker! Usch.

2013-09-27 @ 09:47:54
URL: http://justmesarah.blogg.se/
Fröken Grön

Sv: Jasså gjorde ni? :D Kul! Själv älskar jag det, få vara kreativ vilket man absolut får inom yrket och man hittar ett ställe där det finns utrymme för det. Gillar! :D Då tror jag ett bageri går som bäst faktiskt om man satsar på att utveckla personalen och låta dem testa! :D Kram

2013-09-27 @ 09:55:48
URL: http://tillaandersson.blogg.se
bookofems.blogg.se

både världens roligaste och mest krävande jobb, men de där stunderna gör allt värt det :D

2013-09-28 @ 09:47:10
URL: http://bookofems.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0